دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ |۱۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 19, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/کارشناس مهدویت گفت: با تمدن سازی می‌توانیم فرهنگ ابتذال را تبدیل به فرهنگ انتظار کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین نصوری، کارشناس مهدویت، در کارگاه تخصصی رصد و پاسخ‌گویی به شبهاتِ ولایت فقیه و مهدویت، که در مدرسه علمیه تخصصی ریحانه الرسول(سلام‌الله‌علیها) جویبار و با حضور طلاب و مبلغین برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت موضوع مهدویت و ولایت فقیه، اظهار کرد: بیشترین شبهات و عدم آگاهیِ عموم جامعه از مباحث مهدویت، ریشه در ضعفِ کلامی و اعتقادی آنان دارد، باید بدانیم تا زمانی‌که جامعه خدا محور نگردد، امام محور نیز نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نصوری افزود: بر اساس تحقیقات و پژوهش‌های متخصصینِ عرصه مهدویت، ۴ اصل، عاملِ شبهات موجود در بابِ مهدویت و شناخت امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) است.

وی ضمن اشاره به این چهار اصل گفت: باور به وجودِ امام، باور به غیبت، باور به ظهورِ و زمینه‌سازی برای ظهورِ امام، بیشترین اثر را در پیدایش شبهات رایج در عرصه مهدویت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نصوری، با اشاره به تجربیات و دریافت‌های بزرگان دینی در باب ایمان به وجودِ امام غائب گفت: برای رفعِ شبهاتِ اعتقادی مردم به ویژه در زمینه باور به وجود امام، باید نگاه توحیدی را در آن‌ها تقویت و تثبیت کرد که لازمه انجام چنین رسالتی این است که ابتدا خودمان به این مسائل باور قلبی و عملی داشته و با قرآن و کلام اهل بیت(علیهم السلام) انس داشته باشیم.

دکتر نصوری در ادامه به بیان شبهات موجود در زمینه ولایت فقیه پرداخت و تاکید کرد: برای اثبات بحث ولایت فقیه ابتدا باید باور به وجود امام وجود داشته باشد، از طرفی باید برای عصرِ ظهور کادرسازی کنیم و جهتِ توانمندی دولتِ آن حضرت، اعوان و انصار مهیا کرده تا اسلام به دست امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) بتواند بر همه ادیان غلبه کند.

حجت الاسلام والمسلمین نصوری با اشاره به وظیفه طلاب و مبلغین در جامعه اظهار کرد: عالم تا حسینی نشود مهدوی نمی‌شود، هنر این است که از بسترِ امام شهید به امام حی برسیم و برای رسیدن به این مقصود نیاز است مبانی خود را در عرصه‌های بینشی، ارزشی و رفتاری قوی کنیم که لازمه نتیجه بخشی آن، داشتنِ تقوا همراه با عمل است.

وی در ادامه به بیانات رهبری در گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری، در گام دوم انقلاب برای ظهور، دو کلید واژه"آماده‌سازی برای ظهور" و "تمدن‌سازی" را بیان کردند که نشان‌دهنده لزوم آمادگی علمی، نظامی، اندیشه ای، روحی_معنوی، اقتصادی و ... در جامعه است تا با تمدن‌سازی، فرهنگِ ابتذال را تبدیل به فرهنگ انتظار نماییم.

دکتر نصوری در پایان ضمن پاسخ به شبهات مهدویت اظهار کرد: بصیرت داشتن، یعنی هم امام شناس باشیم هم زمان شناس، تا بتوانیم عرصه حق را از باطل تشخیص داده و به وظیفه خود عمل نماییم؛ مهم‌ترین شاخصه برای این شناخت، تخصص، تعهد و پایبندی به اصول و مبانی است.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha